Poesi

Nu ska det skrivas dikter av alla de slag på svenskan!

Några fina exempel:

femrading:

Lärarna
tycker att
eleverna har lågt
IQ och är tröga
sant.

Figuren
Herr Rosa
visade sin rumpa
enligt Isak som inte
erkände.

Namndikt:

Lilla
Isak
Sover
Aldrig
Arvid
Nannar
Nästan
Alltid

Allitterationskedja:

Björn badar bastu bredvid badar Björns bästa bästisar.

Kärleksdikt:

Kärlek är att vara två.
Varför är jag ensam då?
Varför får den tröga tjejen där vara kär?
Jag är snäll, söt och rar.
Jag vill också ha en karl!
Till mitt brustna hjärta behöver jag ett plåster.
Näe, fan jag tror jag går i kloster. 
  
Kylskåpspoesi:

Barn älskar inte seg gröt.

En tavla hör en kvinna tala himlen säger förlåt.


Ehh jaa, kan man tjäna pengar på sånt här? Känns som att vi har sån jäkla bra fantasi ;)


Kommentarer
Postat av: Kristina Warg

Hästblogg av ponny-EM ryttare: http://kristinawarg.blogg.se :D

2010-04-07 @ 22:19:21
URL: http://kristinawarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0